O vacanta la Roma, orasul sufletului meu

Printre toate orasele in care am fost e doar unul singur ce m-a cucerit si m-a facut sa ma intorc la el mereu si pe care inca imi doresc sa-l revad. E ca si cum karma mea candva acolo a locuit, cu monumentele lui istorice precum Colosseumm, Roma antica, Vaticanul, Fontana di Trevi, Piazza del Popolo cu vestita strada Via del Corso de unde-si fac cumparaturi toate vedetele…un oras ce respira istorie oriunde te duci.  Cu niste oaspeti primitori si simpatici. E orasul unde m-as muta fara sa stau pe ganduri doar pentru locurile superbe ce le detine, cu strazile pline de motociclete, aglomeratia lui tipica si oamenii care parca in orice moment al zilei sunt foarte bine dispusi si pusi pe glume.
            Am iubit Roma din prima clipa cand am vazut-o, pana si metrourile parca invechite si totodata moderne pictate cu spary de tinerii rebeli ai orasului. Pana si nebunia aglomeratiei din oras iti da o stare de bine. Am petrecut amintiri frumoase acolo de neuitat si anul acesta vreau sa-i ofer sotului un sejur  de neuitat la Roma. Unde se va putea bucura si el de privelistea plina de istorie, de podurile marete ce trec fluviu Tibru, de cladirile maestose incarcate de atatea amintiri. Si dupa ce vizitam tot orasul putem face si o mica vacanta la mare , marea fiind foarte aproape iar statiunea preferata ar fi Lido di Ostia unde pe alocuri sunt parti ale plajei cu nisip negru.
           Am in plan ca acesta vacanta cu destinatii externe sa fie una surpriza, sa vin acasa cu biletele si sa i le las pe perna langa sotul meu cand doarme ca dimineata cand se trezeste sa le vada. Iar primul meu ajutor in punerea la punct a vacantei va fi CND Turism ce vine cu o oferta pe placul meu de 6 nopti, cazare la un hotel de 4* la doar 530 euro/persoana. Oferta contine si un program de excursie, iar prima zi de vizita va fi la Tivoli unde se viziteaza Vila D’este si faimoasele gradini. Urmand ca dupa programul stabilit sa vizitam tot ceea ce ne dorim pe cont propiu (zile in care prefer sa zburd tot orasul in locurile ce mi-au fost dragi mie, Piazza di Spania, enormul parc de langa Piazza del Popolo de unde se poate vedea orasul mult mai bine, Piazza Venetia….un oras ce si acum cand ma gandesc la el ma face sa tremur de dorinta sa-l revad iar si iar la infinit. Am avut ocazia sa vad Roma si noaptea din pura “intamplare” cautand un loc anume timp de cinci ore in care ne-am invartit in Roma, am revazut din nou marele atractii turistice pe timp de noapte si parca erau total alte locatii la fel de frumoase insa parca atat de diferit, m-a facut sa ma reindragostesc de ea din nou. Iubesc Roma ziua la fel de mult cum o iubesc si cum arata pe timp de noapte….un vis.
          In ziua doi se viziteaza Vaticanul unde sper sa nu prindem cozi interminabile la intrare in Biserica San Pietro la fel cum am patit aproape de fiecare data (aici nu ai voie sa intri daca nu esti imbracat decent, asa ca recomand barbatilor sa aiba pantaloni lungi si tricouri nu maieuri iar femeilor fuste mai lungi si bluze nu foarte decoltate, eventual o esarfa pe umeri), apoi vizitam Pantheonul, Columna lui Traian si Capitolul si din nou Piazza del Popolo, Piazza di Spania, Fontana di Trevi, Piazza Venetia.

In ziua trei ne bucuram de impunatorul si maretul Colosseum cu oamenii deghizati in romani ce asteapta fiecare turist pentru a face poze, mereu pusi pe glume si tare simpatici. Imi aduc aminte prima mea intalnire cu minunatul Colosseum , vis-a-vis de el e statia de metrou si asteptam nerebdatare sa ies din ea si sa-l vad insa nici nu ajunsesem bine cate iesire si se vedea enormul Colosseum in fata noastra, e atat de mare si impunatator ca aproape m-a lasat cu gura cascata privindu-l si minunandu-ma fara a ma putea abtine sa nu zic repetat “uau!”.

In ziua patru , pentru cei ce doresc (e optional) pot merge cu autocarul la Florenta insa eu prefer sa mergem in ziua patru si cinci la mare in statiunea Ostia ce se afla la doar 30 km de Roma, sa ne bucuram de soare si de apa marii, de nisipul negru ce nu-l intalnim oriunde (aici am mancat cel mai bun pui la rotisor umplut cu rozmarin).

In ziua sase am ales sa mergem sa vizitam Napoli, un oras care si pentru mine este nou, nu am avut ocazia sa-l vizitesc  insa cu acest sejur am o ocazie de neratat.
          Astfel treminandu-se frumoasa noastra vacanta la Roma, orasul sufletului meu unde ma voi intoarce de fiecare data cand o sa am ocazia. Sa ma plimb pe stradutele pline cu pizzeri care mai de care mai bune si vestiti panini sau paste. Nu as putea niciodata sa ma despart de Roma pentru totdeauna, a fost si va fi prima mea iubire.
           Voi unde ati avut cea mai frumoasa vacanta? Ce oras European va ramas in suflet?

Acest articol a fost scris in cadrul competitiei Spring SuperBlog 2014.

Comments

comments

12 thoughts on “O vacanta la Roma, orasul sufletului meu

1. Uite ca eu n-am fost in Italia, dar m-a atras si pe mine dintotdeauna. Poate in curand voi avea ocazia sa o vizitez, ca tare multe lucruri bune zici despre ea 🙂

2. Ahhh… orașul ăsta m-a fascinat încă de când am început să-i studiez istoria antică! E minunat! N-am ajuns încă pe acolo, dar voi ajunge eu (la fel cum vreau să ajung și la piramide)!
    Tare fain articolul tău! Multă baftă!

3. Bucurestiul! :))))))))
    Foarte fain articolul se vede ca ai fost acolo. Ma intreb cum de nu m-am gandit si eu la Roma?! 🙂 Mai ales sa vad arena unde au luptat gladiatorii, minunatul Spartacus. <3
    Succes!

4. Pinky Rainbow says:

Mi s-a facut o pofta de calatorit de nedescris dupa ce ti-am citit articolul! :X Nu am fost niciodata in Italia dar cred ca Roma ar fi o destinatie de vacanta potrivita pentru mine! 😀