Cel mai bun loc în care poți să ascunzi un cadavru? Pagina 2 din Google

Chiar dacă, probabil, mulți dintre voi știți deja glumița cu „cel mai bun loc în care poți să ascunzi un cadavru e pagina 2 din Google”, zilele trecute dădusem din nou peste ea, pe undeva, pe net, și mi s-a părut că merită readusă în atenția tuturor care încearcă să-și bazeze afacerile pe un site de prezentare sau pe un magazin online.

Iar asta deoarece concluzia glumei – adică faptul că nimeni nu caută, vreodată, în pagina 2 din Google – a rămas la fel de adevărată, iar, uneori, oamenii par să o uite.

De fapt, dacă ar fi să dăm niște date ceva mai actuale care să suțină afirmația privind inutilitatea poziționării în Pagina 2 a rezultatelor, atunci trebuie să fim corecți și să recunoaștem că, de fapt, nici măcar să apari pe prima pagină din Google nu mai e suficient. Cele mai mari lupte se dau, mai nou, pentru primele 3 poziții.

Explicația vine din faptul că prima pagină a motorului de căutare cuprinde, acum, 4 rezultate plătite și 10 organice – așadar afișează, în total, 14 site-uri la orice căutare a unui utilizator.

De aceea, toată lumea care a înțeles importanța unei bune poziționări în Google se zbate să ajungă în top 3 rezultate afișate.

De ce o asemenea disperare?

Răspunsul este foarte simplu: pentru că, în ziua de astăzi, oamenii caută pe Google orice. Inclusiv unde pot ascunde un cadavru.

Cifrele arată că în fiecare secundă sunt efectuate peste 40 de mii de căutări pe Google, ceea ce înseamnă mai mult de 3,5 miliarde pe zi și circa 1,2 trilioane pe an.

Utilizatorii de internet și-au făcut un obicei atât de mare din folosirea motoarelor de căutare (în condițiile în care peste 80% folosesc motorul Google), încât nu-și mai cumpără, nu mai investesc și nu mai încearcă absolut nimic, până nu verifică produsul ori serviciul pe net.

Cum faci să intri-n horă?

Din nou, răspunsul e simplu de tot: SEO! Asta înseamnă să investești timp și răbdare în optimizarea site-ului tău, să-l ajuți să crească din toate punctele de vedere relevante pentru Google. Pentru că, în cele din urmă, totul se reduce la algoritmii motorului de căutare care îți poziționează site-ul mai sus sau mai jos în rezultatele căutărilor, în funcție de cât e de bun și de relevant pentru utilizator și experiența sa.

De exemplu, trebuie să te asiguri că nu ai un site non-responsive și că viteza de încărcare a paginilor nu este mică, pentru că, în caz contrar, Google va considera că site-ul tău oferă experiențe neplăcute oamenilor, așa că va evita să ți-l recomande și te va îngropa în pagini în care nimeni nu ajunge niciodată!

Chiar dacă acest proces de optimizare poate părea un drum lung și anevoios, ar trebui să-i crezi pe cuvânt pe specialiștii SEO și să fii deschis la orice înseamnă îmbunătățire a site-ului.

Ține minte că optimizarea trebuie făcută atât on-page, cât și off-page. Dacă nu te descurci, mai bine apelează la serviciile unei agenții SEO, pentru că s-ar putea ca, fără să vrei, să-i provoci site-ului tău mai mult rău decât i-ai face fără niciun fel de promovare SEO.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *