Acneea este o boală a pielii despre care, după zeci de ani de cercetare, se știe încă foarte puțin.

Bacterii bune si rele, Scurta prezentare a bacteriilor bune si rele - Deștepțbiankablog.ro

Noile date susțin importanța microbiomului uman, ale cărui modificări au fost până acum asociate cu o gamă largă de afecțiuni, de la tulburări digestive până la depresie.

Fa cunostinta cu bacteriile bune din intestin! | biankablog.ro

Organismul uman găzduiește peste trilioane de microbi, mai mulți decât propriile celule. Totalitatea microorganismelor care se găsesc în corp bacteriivirusuri, ciuperci alcătuiesc microbiota umană.

Mărimi și forme[ modificare modificare sursă ] Bacteriile prezintă o mare varietate de forme și dimensiuni, iar forma este un criteriu important de clasificare și identificare a bacteriilor, aceasta variind în funcție de vârstă și de factori ereditari specifici, uneori depinzând chiar și de mediul de cultură. Celulele bacteriene măsoară aproximativ o zecime din lungimea unei celule eucariote și au o lungime de 0,5 până la 5  micrometri.

Un termen folosit adesea sinonim este cel de microbiom, însă științific acesta este un termen mai larg, incluzând și materialul genetic al microorganismelor. Cele mai multe bacterii se regăsesc la nivelul tractului digestiv, alcătuind flora microbiota digestivă, care se conturează la vârsta de 2 ani.

Intr-un gram de sol, de exemplu, exista peste 40 de milioane de celule bacteriene, iar intr-un mililitru de apa dulce, aproximativ un milion. Unele au forma alungita bacteriumaltele sunt sferice coci sau spiralate spirillum.

Aceasta este implicată în procesele de digestie, protecție față de diverse agresiuni și are rol reglator pentru sistemul imun. Bacteriile intestinale joacă un rol important în sinteza vitaminelor din grupul B și vitaminei K, precum și în metabolismul acizilor biliari și xenobioticelor. De asemenea, tulburările la acest nivel au fost asociate cu boli inflamatorii și autoimune.

Bacteriile „bune” din intestin ar putea crește răspunsul la imunoterapie al bolnavilor de cancer

Sursa foto — Slideshare Variantele prin care se poate controla microbiomul includ modificarea dietei, evitarea antibioticelor, administrarea de probiotice sau transplantul fecal, prin capsule sau clisme. Ce spun cele două studii?

bacterii bune si rele neuroendocrine cancer hcc)

Un articol publicat de oamenii de știință francezi s-a bazat pe un studiu derulat la Gustave Roussy Cancer Campus din Paris care a inclus de pacienți având cancer pulmonar sau renal. Persoanele care foloseau antibiotice pentru infecții dentare își distrugeau microbiomul, iar în cursul imunoterapiei se observa în continuare creșterea tumorală.

Navigare principală

Crescând colonizarea cu A. Al doilea articol a vizat cercetările de la Universitatea din Texas, unde în cadrul MD Bacterii bune si rele Cancer Center, a fost examinată flora intestinală a pacienți cu  melanom în stadiu avansat.

bacterii bune si rele

Cei care au răspuns la terapie au prezentat și o diversitate mare a bacteriilor din tractul digestiv. Nivele crescute de bacterii din speciile Faecalibacterium și Clostridiales s-au dovedit benefice pe când speciile Bacteroides au avut un impact negativ.

S-a realizat, de asemenea, un transplant fecal, de la om la șoareci cu melanom. Care sunt următorii pași? Jennifer Wargo, autor al celui de-al doilea giardia în pielea umană și oncolog la Universitatea din Texas a explicat că acești microbi modulează atât imunitatea la nivel sistemic, cât și imunitatea antitumorală.

bacterii bune si rele

Echipa de cercetători din Texas intenționează să deruleze studii clinice prin care să evalueze eficacitatea combinației dintre imunoterapie și modularea microbiomului la pacienții cu cancer. De asemenea, câteva companii de biotehnologie deja desfășoară studii preclinice în domeniu, un exemplu fiind Vedanta Biosciences, companie afiliată PureTech Health.

Subiecte bacterii bune si rele.